Gratis Challenge Blog Over Bart Contact Challenge Inloggen

Schouderklachten verhelpen en voorkomen

 

VIDEO | Mobiliteitsoefeningen om je schouder soepel te houden en sterker te maken.

BLOG  (hieronder)| Tips om te zorgen dat je klachten wegblijven en/of niet komen

De inhoud van dit artikel geeft geen GARANTIE dat je klachten weggaan, verminderen of nooit zullen komen. Zie het als een inspiratie bron.

Echt heel veel mensen hebben last van schouderklachten. En dat is ook wel logisch als je kijkt naar:

  • Hoeveel we zitten...
  • Hoe slecht we zitten...
  • Hoe weinig we bewegen...
  • Hoe niet efficiënt we trainen...
  • Hoe we niet trainen...
  • Hoeveel stress we hebben...

Daarom denk ik dat het goed is om daar die immobiliteit zoals ik dat noem niet de kans te geven een klachten te worden.

En als het al een klacht is... verhelpen of verminderen!

Je kunt dit op 100 manieren doen maar er zijn maar een paar manieren die VOOR JOU echt helpen en die je ook echt vol gaat houden.

Als je geen krachttraining gaat doen omdat je dat verschrikkelijk vind dan moet je niet verwachten dat je schouder veel sterker gaat worden. Dus dan moet je manieren vinden om hem op zijn minst soepel te houden en niet in bochten wringen (slecht zitten, schouders optrekken) waardoor klachten kunnen ontstaan.

Dus wat kun je allemaal doen behalve de mobiliteitsoefeningen in de video?

Bij hele erg klachten en pijn altijd naar een fysio, expert of trainer toe gaan die je daarbij kan helpen. Houdt daarbij rekening dat ook die mensen mensen zijn en er ooit naast zitten. 

Luister naar je lichaam!

Wat kun je doen om het te verminderen of voorkomen?

  • Yoga is absoluut effectief
  • Mobiliteitstraining zoals pilates, romwod, flexwod werkt ook echt heel goed
  • Neem een zit-sta bureau om ook uren van je dag staand te werken
  • Zet wekkers om vaak op te staan. Gebruik de pomodoro techniek eventueel.
  • Ga op een swiss ball of ergonomische kruk zitten
  • Doe de handstand (volg mij op insta)
  • Doe elke dag of een paar keer per week de oefeningen uit mijn video
  • Doe scap push-ups (Video daarvan zal ik nog online zetten)
  • Doe krachttraining!!!

We zijn geboren om zware gewichten te sjouwen om te overleven. Nu hoeft dat niet meer dus moeten we dat nabootsen in de gym of thuis. Maar doe krachttraining!

Een paar dingen die heel goed werken maar je waarschijnlijk niet in de gaten hebt of andere oorzaken hebben.

  • Kijk omhoog (mensen die omlaag kijken door onzekerheid, stress, angst hebben vaak schouderklachten).
  • Werk aan je houding (trek je schouderbladen naar elkaar toe en zet je bovenlichaam recht).
  • Vermijd stress
  • Ben positief :)

Ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar hiermee heb je echt de basis om je schoudermobiliteit en kracht te verbeteren.

Ik hoop dat je er veel aan gehad hebt. Vond je mijn BLOG en VIDEO waardevol? 

Geef in een reactie aan waardoor jij klachten hebt en welke van bovenstaande tips je toepast en ik VERLOOT een 1 op 1 coaching sessie onder alle reacties!

Gezonde groet,

Bart

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.