Blog Over Bart Contact Gratis intake Inloggen

Schoenen en materiaal om effectief te trainen…

fitj materiaal shop workout Mar 19, 2019

Als je functioneel kracht en conditie training doet dan ben je vaak met verschillende oefeningen bezig onder verschillende omstandigheden.

Van Box Jumps tot Push Press en van touwklimmen tot hardlopen. Om dat goed te doen heb je de juiste kleding, schoenen en materialen nodig voor meer resultaat en comfort tijdens training.

  • Ooit last van je polsen bij de push press of front squat?
  • Niet altijd soepel squaten omdat je niet stabiel staat?
  • Gaat je grip kapot als je lang aan de stang hangt?
  • Snel last van je rug bij het tillen van zwarte gewichten?
  • Pijnlijke knieën met zware squats?

Daar kunnen we je bij helpen…

Schoenen

In mijn ogen zijn goede schoenen het belangrijkste omdat je op staat, squat, loopt, rent en mee springt. Stabiliteit is belangrijk en het is natuurlijk fijn als ze een beetje flexibel zijn met lopen en niet scheuren met touwklimmen. Hier zijn speciale schoenen voor ontworpen.

Hier even mijn lijstje van favoriet naar minst  favoriet. En ik heb ze allemaal gehad en geprobeerd.

  1. NIKE Metcon ( absolute nummer 1 !!! )

Nike Metcon 4 (foto hierboven) of de Nike Metcon DSX 3 zijn de laatste nieuwe. Metcon 4 is het fijnste, vooral als je wat bredere voeten hebt. Anders zijn beiden fijn. Als je het ook wil gebruiken voor hardlopen kun je denken aan Metcon Free.

  1. Reebok Nano 8

Reebok werkt samen met Crossfit wat eigenlijk al genoeg zegt. Super goede schoenen, zeker voor de wat bredere voeten ook. Maar ik vind niet dat ze kunnen tippen aan Nikes.

  1. Adidas Crazy Train Elite / Adidas Performance

Naar mijn idee is Adidas een beetje aan het afdwalen op gebied van functioneel fitness materiaal. Deze schoen is wel goed maar niet volledig geschikt voor het veelzijdige werk.

  1. Fijne schoenen

Uiteindelijk is het belangrijk dat je schoenen aan doet die fijn zijn. Belangrijk is dat je met zowel rennen, springen en squaten het gevoel heb dat je stabiel staat.

Gewichtheffen

Bij cleans, front squats, jerks en push presses zijn er schoenen die net dat beetje extra geven. Gewichthefschoenen. Dus als je echt stappen wil maken kan dat een groot verschil maken om net die extra kilo’s te doen en je houding beter vast te houden.

Denk hierbij aan:

  • Nike Romaleos 3
  • Adidas Powerlift
  • Reebok Lifters

Waar kan ik deze schoenen halen?

Persoonlijk ben ik fan van Keller Sports vanwege prijs en aanbod maar je kunt ze ook (goedkoper dan normaal) vinden op Zalando, Amazon of gewoon bij Nike, Adidas en Reebok zelf.

Wil je wel advies neem dan even contact op dan help ik je erbij! 0611627237. Je kunt ook eerst het formulier onder dit artikel invullen dan nemen wij daarna sowieso contact met je op.

Weight lift band

Met dead liften, squats en cleans komt er soms heel veel druk op je rug te staan en kun je niet altijd je buik goed aan blijven spannen. Deze band geeft ondersteuning voor je rug en is vooral bedoelt om je buik goed vast te kunnen zetten. Dit voorkomt bij zwaardere gewichten dat je verkeerd gaat tillen of jezelf overbelast.

Welke je haalt is helemaal afhankelijk van je postuur en

Grip protector

Gaat je grip echt heel snel kapot als je wat langer aan de stang hangt? Dan is het slim om je grip, eelt en/of poezelige handjes te beschermen tegen kapot gaat. Vooral wanneer magnesium echt niet voldoende is.

Wrist Wraps

Je polsen hebben best wel wat te verduren bij Push press, Jerk en Barbell Press. Heb je daar snel last van dan is de kans groot dat je mobiliteit van je pols nog werk nodig heeft maar ook dat je pols in buiging niet sterk is. Een hulp middel kan zijn om Wrist Wraps te gebruiken.

Deze beschermen je pols en voorkomen overstrekking als je dat nog niet helemaal kunt.

Knee sleeves

Als je bij zware squats snel last van je knieen krijgt dan raden we je aan om met Knee Sleeves te werken. Deze geven ondersteuning en meer stabiliteit in de knie. Dit scheelt vaak echt net die ene herhaling meer  of beter.

Korte vermelding van overige materialen

  • Zodat je thuis double unders kan oefenen.
  • Foam roller. Voor thuis om jezelf te masseren of pijnlijke plekjes weg te werken.
  • Lacrosse bal. Zelfde als foam roller maar dan iets specifiekere plekjes.
  • Stiek om schouder mobiliteit en kracht te verbeteren en schouderklachten te voorkomen of weg te werken. Lees deze blog voor meer informatie.
  • Nubs om je duimen te beschermen als die snel open gaan.

Advies > Bestellen > Trainen

Heb je iets van bovenstaande producten nodig dan kunnen wij dat voor je regelen behalve schoenen.

Vul even dit formulier in een vink aan wat je nodig hebt. Dan zorgen wij dat het binnenkort voor je klaar ligt bij Workout Center Gemert.

Klik hier voor advies en bestellen >>

Als je vragen hebt kun je die ook altijd hieronder stellen natuurlijk...

Succes met trainen!

Bart

 

Close

50% Complete

Waar moet ik het ebook heen sturen?

Ik zet je dan meteen op mijn mailinglist voor nuttige en waardevolle tips. #nospam